Spoločnosť Intersnack prináša spotrebiteľom atraktívne produkty vysokej kvality, ktoré si dlhodobo uchovávajú svoju čerstvosť. Dopomáhajú k tomu vysoko účinné obalové materiály, vyvíjané vždy s ohľadom na životné prostredie a planétu. Aj napriek neustálemu rozvoju vlastných obalov, nemôžeme na ceste ich obnoviteľnosti kráčať iba sami. Spolupracujeme preto s partnermi z oblasti priemyslu i lokálnych iniciatív. Tí nám pomáhajú postupne napĺňať náš hlavný cieľ, a tým sú nulové straty v oblasti obalových materiálov.
Na všetkých úrovniach obehového hospodárstva sa snažíme zabrániť plytvaniu. Z tohto dôvodu sme vytvorili celofiremnú obalovú stratégiu, ktorej hlavným zámerom je nájsť efektívne obalové riešenia a dosiahnuť plnej recyklovateľnosti všetkých využitých obalov. Práve takto budeme schopní znížiť nielen ich množstvo na minimum, ale súčasne ich využiť na zabalenie ešte väčšieho množstva produktov.
Zaviazali sme sa:
znížiť spotrebu obalov o 15 % do roku 2025 (v porovnaní s počiatočným stavom v roku 2014),
dosiahnuť 100% recyklovateľnosti našich plastových obalov do roku 2025,
aktívne nadväzovať partnerstvá alebo sa podieľať na iniciatívach, ktorých cieľom je zlepšiť výber, triedenie a následnú recykláciu odpadu,
do roku 2030 využiť recyklovaný plastový odpad na výrobu až 20 % všetkých obalových materiálov spoločnosti Intersnack (za podmienky, že recyklovaný obsah bude komerčne dostupný a bude mať rovnaké funkčné vlastnosti).
Naše ciele sú odvážne, ale veríme v ich naplnenie. Už na konci roka 2022 sme dokázali znížiť celkovú spotrebu surovín o 11 %.
Z pohľadu obehového hospodárstva je vytvorenie moderných, recyklovateľných obalov iba prvým krokom. Ďalšie spočívajú v ich efektívnom zbere, triedení a následnej recyklácii. V tejto oblasti sme plne závislí na systéme triedenia odpadu v rámci Slovenskej republiky. Podporujeme a aktívne vyhľadávame všetky lokálne iniciatívy, ktoré prispievajú k lepšiemu nakladaniu s odpadovým materiálom. V súčasnej dobe patrí medzi našich hlavných partnerov Ceflex, WRAP UK a Holy Grail 2.0.
Naším cieľom je nielen znižovať dopady na životné prostredie v našich prevádzkach či dodávateľskom reťazci, ale tiež podporovať udržateľné poľnohospodárske postupy.